Udržitelný rozvoj
Kód oboru:
Informace o projektu
Číslo projektu: 2019-1-CZ01-KA116-060570
Název projektu: Udržitelný rozvoj: Termografie a budovy s téměř nulovou spotřebou energie
Začátek: 1. 6. 2016
Konec: 31. 5. 2021
Celkový grant: 106 354 EUR
Zapojené organizace: Střední škola stavební Třebíč
Staatliches Berufliches Schulzentrum Pfarrkirchen, Německo
Tellus College, Plymouth, Velká Británie
Viesoji istaiga Vilniaus statybininku rengimo centras, Vilnius, Litva
Don Bosco School voor wetenschap en Techniek Sint-Denijs-Westrem, Sint-Denijs-Westrem, Belgie
Pärnumaa Kutsehariduskeskus, Pärnu, Estonsko
Počet účastníků: 33
Shrnutí projektu:
Projekt Udržitelný rozvoj: Termografie a budovy s téměř nulovou spotřebou energie vychází z potřeb a vize Střední školy stavební Třebíč popsané v Evropské internacionalizační strategii 2017 – 2020, je tvořen v souladu se školními vzdělávacími programy a Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy kraje Vysočina 2016.
Aktivity projektu a jejich realizace:
- Aktivita A1 – mobilita 18 žáků v délce trvání 2 týdny – stáž v organizaci odborného vzdělávání a přípravy (v partnerských organizacích ve Spojeném království, Belgii, Litvě)
Obsah aktivity přímo navazuje na již realizované projekty Zabraňme tepelným ztrátám: Využití termografie, Využití termografie II, Okna. Mobilita bude zaměřena na obvodový plášť budovy, kdy studenti zvládnou problematiku návrhu i stavby obvodového pláště budovy, a na využití obnovitelných zdrojů – solárního fototermického zařízení. Studenti získají znalosti o využití slunce pro výrobu tepla. Zvládnou návrhy všech částí solárního systému. V souladu s principy ECVET byly pro tuto aktivitu vytvořeny jednotky výsledků učení Výstavba zdi a Termodiagnostika budov.
Studenti budou vybíráni z 3. ročníku oboru 36-47-M/01 Stavebnictví, 36-45-M/01 Technická zařízení a energetická náročnost budov, 36-67-H/01 Zedník, mobility budou realizovány na podzim 2019 v Anglii, jaře 2020 v Belgii, podzim 2020 v Litvě. V souladu s právním řádem ČR budou na mobility vyslány doprovodné osoby vykonávající dozor nad nezletilými svěřenými osobami, monitoring, mentoring.
- Aktivita A2 – aktivita ErasmusPro – dlouhodobá mobilita 6 žáků v délce trvání 4 měsíců – stáž v podniku (malé a střední podniky v Německu)
Absolventi školy, kteří pokračují ve studiu dalšího učebního oboru (33-56-H/01 Truhlář, 36-64-H/01 Tesař, 36-67-H/01 Zedník, 36-52-H/01 Instalatér) budou realizovat odborné stáže ve stavebních podnicích dolnobavorského regionu organizované partnerskou školou (od 1. 9. 2019). Ke kompetencím a dovednostem získaných ve škole studiem daného oboru přibude účastníkům důležitá zkušenost z reálného pracovního prostředí a mezinárodní zkušenost. V souladu s ECVET budou výsledky učení přesně definovány, aby byl pokrok transparentně zaznamenán. Spolu se skupinou bude odeslána doprovodná osoba, aby zajistila hladký začátek mobility, následně také ukončení mobility. V červnu 2019 bude pro stážisty organizován přípravný kurz. Jeho vznik reflektuje na potřeby účastníků, jak vyplývá ze zpětné vazby prvních absolventů této aktivity.
- Aktivita A3 – předvýjezdová plánovací návštěva aktivity ErasmusPro
Za účelem zorganizovat dlouhodobé mobility ve vysoké kvalitě bude realizována předvýjezdová plánovací návštěva dvou zaměstnanců do partnerské organizace a koncových podniků v srpnu 2019. Vyjede kontaktní osoba a učitel odborných předmětů, který bude v souladu s principy ECVET vytvářet jednotky výsledků učení, evaluační dotazníky.
- Aktivita A4 – mobilita pracovníků v oblasti odborného vzdělávání a přípravy – profesní rozvoj pracovníků
Celkem 9 účastníků projektu (učitelé odborných předmětů, učitelé odborné praxe, zástupci vedení školy) bude stínovat v organizacích zabývajících se odborným vzděláváním a v podnicích u partnerů v Belgii (jaro 2020), Litvě (podzim 2020), Estonsku (jaro 2021). Program týdenní mobility povede k získání teoretických a praktických poznatků, zkušeností a dovedností, aby mohly být dále předávány žákům a případně příklady dobré praxe začleněny do školních akčních či vzdělávacích plánů.
Počty účastníků aktivity A4 jsou plně v souladu s Evropskou internacionalizační strategií SŠ stavební. Celkový počet plánovaných mobilit žáků je nižší. Odpovídá současnému počtu žáků ve škole a personálním možnostem.
V souladu s plánem EIS rozšiřujeme počet spolupracujících partnerských organizací. Spolupráce s institucemi z Belgie a Estonska byla navázaná na jaře 2018 na kontaktním semináři v Belgii. Všechny instituce doufají, že počáteční aktivita stínování bude zároveň přípravou pro mobility žáků.